Menü Bezárás

Ki az a Horváth Ferenc?

Joggal merülhet fel benned a kérdés: ki az, aki ezen az oldalon az észt osztja az e-kereskedelem témájában? Ki az a Horváth Ferenc? Miért gondolja magát tapasztalt, elismert és hiteles szakembernek?

Ha meg kellene határoznom, mivel foglalkozom, akkor azt mondanám

webshop mentor vagyok, webáruházak építésvezetője.

Legyen szó (webshop) építésről vagy felújításról, folyamatok javításáról vagy új folyamatok kialakításáról, emberi és szakmai tanácsokkal segítem megoldani az eléd kerülő feladatokat, problémákat, vagy kijavítani a hibákat. Rátalálni a leghatékonyabb, leginkább működő megoldásokra, vagy csak elmondani, hogy az elképzelés szerintem miért nem fog működni.

1992 óta dolgozom a kereskedelemben, 2011 óta kizárólag e-kereskedelem foglalkozom. Első webshop ügyfeleim 2004-ben az xpress.hu, a bookline.hu, a netpiac.hu és a dvdpiac.hu volt. Diplomamunkámat 2005-ben írtam az e-kereskedelemből, és jelenleg is időm legnagyobb részében a Webshippy ügyfeleinek segítek – nem csak e-logisztikai kérdésekben. Több mint 100 webáruház: különböző méret, működés és választék – eltérő megoldások. Van köztük havi többezer megrendelést kiszolgáló webáruház és napi egynéhány rendeléssel rendelkező webshop. De legyen bármennyi vásárlójuk, akárhány megrendelésük, segítek jó döntéseket hozni. Ha nekik folyamatosan tudok segíteni, akkor neked is fogok tudni.

tartom magam. Nem fogok hazudni, a mai napig valamelyik e-kereskedelemmel foglalkozó cég alkalmazottjaként segítek online értékesítő ügyfeleknek. Ennek oka, hogy hobbim az e-kereskedelem, és nagyon élvezem a munkámat. Másrészt sokszáz webáruház életét figyelni, segíteni nekik eredményeik megtartásában, növelésében, vagy hozzájárulni sikereikhez – hihetetlen öröm.

Ma már csak egy webshopom van. „Akkor hogyan érthetsz az e-kereskedelemhez” – kérdezhetnéd. A kérdés jogos, de gondolj csak bele: nap mint nap több száz webshop működését figyelhetem. Mint az orvos, aki nem azért tud gyógyítani, mert rendszeresen beteg, hanem mert napi szinten találkozik a beteg páciensekkel. „Az okos más kárán tanul” – tartja a közmondás, és ez itt is igaz: sok száz webáruház – és mind-mind máshogy sikeres. Természetesen nem adom ki titkaikat – ami egyébként másoknál nem is működne. Inkább az ő példájuk alapján segítek rátalálni a kezdő e-kereskedők egyediségére. Ha csak a saját webshopjaim tapasztalatából élnék azt tudnám, hogy azok miért működnek jól. De a tapasztalt e-kereskedők tudják jól: ami az egyiknél működik, a másiknál közel sem biztos.

De emellett leginkább kezdő vagy rövid ideje működő webshopoknak is segítek nagyra nőni. Szakterületem az e-kereskedelmi folyamatok és automatizálás, a jog, a fulfillment, a vevőszerzés és az ügyfélélmény.de a vevőszerzésben is Lojális vagyok, így az időm nagy részét a mai napig cégek

Nekem ma már csak egy webshopom van. „Akkor hogyan érthetsz az e-kereskedelemhez” – kérdezhetnéd.

A kérdés érthető, de gondolj csak bele: nap mint nap száznál több webshop működését figyelhetem, több tucat e-kereskedővel beszélek. Mint az orvos, aki nem azért tud gyógyítani, mert folyamatosan beteg, hanem mert napi szinten találkozik különböző betegségekkel, eltérő problémával rendelkező beteggel. „Az okos más kárán tanul” – tartja a közmondás, és ez itt is igaz: sok-sok webáruház – és mind-mind máshogyan sikeres. Természetesen nem adom ki titkaikat – de erre nincs is szükség, mert azok másoknál nem is működnének. Inkább az ő példájuk és tapasztalatuk alapján segítek rátalálni a kezdő e-kereskedők egyediségére, identitására, hogy megtalálják helyüket a piacon.

Ma már a másolás nem működik! Ha sikeres akarsz lenni, pont hogy különböznöd kell a többi webshoptól.

Szakmai életút, tapasztalat

2014-
Több mint 10 éve nem csak vállalkozások alkalmazottja voltam és vagyok. E-kereskedelmi tanácsokat adok kezdő és induló, vagy már működő webáruházak számára. A webshopabc.hu, a webshopsuli.hu valamint a webshopmentor.hu oldalakon segítek az e-kereskedőknek jó döntéseket hozni.

Konverzió kutató, e-kereskedelmi folyamatmérnök, Webshop Mentor

Webshop ABC | WebshopSuli.hu

2018-
Megannyi feladat az e-kereskedelem területén Magyarország vezető fulfillment szolgáltatójánál:
– e-logisztikai tanácsadás, melynek célja a fulfillment hatékonyságának növelése
– kapcsolattartás a futárcégekkel (GLS, MPL, DPD, Foxpost-Packeta, DHL, Sameday, FámaFutár, stb.)
– a Marketplace szolgáltatás menedzselése
– külföldi terjeszkedés támogatása
– kapcsolattartás a kiemelt ügyfelekkel.

Key Account Manager, Logisztikai tanácsadó

Webshippy

2017-2018
Magyarország akkor még TOP 3 webáruházánál három termékkategória menedzselése nem volt kis feladat. Beszerzés, választék karbantartás, árazás, készletgazdálkodás, egyeztetések a cseh központtal. Egy Black Friday lebonyolítása hihetetlen forgalommal, megtapasztalni, hogyan csinálják a milliárdos webáruházak.

Kategória menedzser

Mall.hu webáruház(baba-mama, játék, otthon, konyhafelszerelés kategóriák)

2016-2018
Egy KKV webshop választékának karbantartása, készletgazdálkodás, integrációk, e-logisztika. A napi átlagos 100 megrendelés a szezonban felment 300-ra is. Kis webáruházként eredményeket elérni – kihívás a javából. Játékok, konyhafelszerelés, háztartási eszközök, fitness termékek.

Webshop menedzser

FámaStore webáruház

2014
Az Euronics-hoz tartozó 4 noname webshop (már a nevükre sem emlékeztem 🙂 , ezért kinyomoztam: nehagyjaki.hu, elektromega.hu, az elektrolimit.hu és a muszakidepo.hu) választékának karbantartása, árazás, versenytársak figyelése. Abban az időben az volt a szokás, hogy a nagyok több webáruházat is működtettek, hogy az árukeresőben minél többször megjelenjenek a listában. A Euronics volt a prémium márka, a többi csak az olcsóságával operált – élvezve persze az anyagcég kedvező beszerzési lehetőségeit.

Webmenedzser

Euronics műszaki áruházlánc

2013
Egy ballépés: az izraeli Supherb étrendkiegészítők képviselete. Bár a feladat nem volt egyértelmű, ezért rövid időn belül elváltak útjaink.

Sales menedzser

Ambrosia Kft. – Supherb étrendkiegészítők

2009-
Voltak rövidebb-hosszabb időt megélt saját webáruházaim is. Az elején nem nagyon voltak sikeresek, ezért is kezdtem elmélyedni az e-kereskedelemben. Szerelem volt első látásra. Ezért a 2008-as válságot követően elhatároztam, hogy mostantól csak az e-kereskedelemmel akarok foglalkozni. Azt hiszem itt kezdődött el igazán e-kereskedelmi karrierem…
2009-et írunk. A legnépszerűbb webshop rendszer az OsCommerce volt. A WordPress még csak bontogatta szárnyait (második volt a Joomla mögött), a WooCommerce csak 2011-ben indult. A Facebook helyett ekkor még iwiw-et használtunk (a Facebook csak 2008-ban lett elérhető itthon)

minivaros.hu
zenemania.com
utibolt.hu

saját webshopok

2004-2012
A Warner, a Sony/Columbia, később a Disney, a 20th Century Fox, a Universal és a Paramount hollywood-i stúdiók filmjeinek képviselete. Ügyfeleim voltak a Tesco, az Auchan, a MediaMarkt, a Cora, a MetSpa, valamint DVD értékesítő webshopok (netpiac.hu, xpress.hu, bookline.hu, alexandra.hu, dvdpiac.hu, stb.). Kondíciós tárgyalások, éves aktivitási tervek, bolti promóciók, a sales csapat szakmai irányítása, külföldi konferenciák, prezentációk.

Key Account Manager

Warner Home Video
Fórum Home Entertainment
Intercom

1999-2004
Italbeszerzőként kezdtem, majd feladatom volt felépíteni a szórakoztató elektronika választékát, kialakítani a beszerzési folyamatokat. Kondíciós tárgyalások olyan cégekkel, mint a Sony, Samsung, LG, Panasonic, Philips, majd háztartási gépek beszerzőjeként Whirlpool, Electrolux, Candy, Bosch-Siemens… Japán, olasz, indiai és kínai vezetőkkel éves kondíciós tárgyalások – a tárgyalástechnika alapjainak elsajátítása.

Beszerző

Provera Beszerzési Központ (Cora, Match, Profi)

1996-1999
Számos Danone márka képviselete boltszinten, és a boltok központjainál. Spar, Kaiser’s, CBA, nagykereskedések, diszkontok. Céges autó korlátlan használattal… nagyon menő volt. És persze egy multi cég képviselete, marketing aktivitások szervezése, egyedi megállapodások. A professzionális értékesítés tanulásának kezdete egy neves francia tulajdonú cégnél.

Területi képviselő

Danone International Hungary

1993-1996
Egy McDonald’s étterem működéséhez szükséges alapanyagok készletkezelése, beszerzése, rendelése. Fogyáselemzés, alapanyaghányadok, napi-heti-havi leltárok… és természetesen konyhai munka és pénztár – három műszakban. Élveztem minden percét. Jó csapat, sok munka. McDonald’s folyamatok és sztenderdek – a logisztika alapjai.

Raktárvezető

McDonald’s

1992-1993
Magyarország vezető vegyi áru nagykereskedésének képviselőjeként kapcsolattartás Dél-Pest élelmiszerboltjaival, drogériáival, nagyáruházaival. Közért vállalat, C+C diszkont… mond valamit? 🙂

Instruktor

Alfa Kereskedelmi Rt.