Menü Bezárás

TÉVHITEK A DROPSHIPPING KÖRÜL

Régóta terveztem egy bejegyzést a dropshippingről, mert bevallom, hogy mérhetetlenül zavar az, amikor egyes “szakértők” mint passzív jövedelmi forrást nevezik meg ezt a fajta e-kereskedelmet. A bejegyzés aktualitását a Kosárérték magazin egyik új bejegyzése adta, így rászántam magam, hogy lerántsam a leplet a dropshippingről. Előre lelövöm a poént: a dropshipping egyáltalán nem annyira egyszerű, mint amilyennek látszik..

Mi is az a dropshipping?

A dropshipping az a fajta kereskedelem, amikor a webáruház nem rendelkezik az általa kínált termékekből készlettel, de még a rendelések teljesítését sem ő végzi. Egy dropshipping webshop egy gyártó, forgalmazó vagy nagyker (dropshipper) termékkészletét tölti fel kínálataként, a beérkez megrendeléseket továbbítja a dropshippernek, aki a saját készletéből összekészíti és kiküldi a vásárlónak. A webshop pedig mindezért jutalékot kap.

Jónak tűnik, igaz?

Tévhitek a dropshipping körül

Ahogy a bevezetőben is írtam, számtalan tévhit kering a dropshipping körül. Könnyű, bárki által elsajátítható munkának állítják be, olyan webshopnak, ami magától termelni fogja a pénzt, sőt, egyesek egyenesen passzív jövedelem forrásként hirdeti.

Mi a közös azok között, akik ezt hirdetik? Hogy véletlenül mindegyiknek van egy fizetős tudásanyaga, könyve, amely azt ígéri, hogy bárkiből milliomost varázsol a dropshipping segítségével.

Mi az a passzív jövedelem, és a dropshipping miért nem az?

Röviden megfogalmazva: a passzív jövedelem az, amiért nem kell tenned semmit. Vagy legalább is egy idő után semmit. Milyen (valóban) passzív jövedelmi források léteznek?

Értékpapírok, ingatlanbérbeadás, szerzői tevékenység, jogdíjak, szabadalmak, franchise üzletek. Ezek mind olyan tevékenységek, hogy – bár az elején lehet, hogy van munkaigénye, de később – nem kell tevékenyen közreműködni ahhoz, hogy bevétel keletkezzen. Megveszem a részvényt, és ha szerencsém van, vagy ügyes vagyok, évente osztalékot fizetnek. Megveszek egy lakást, és kiadom egy bérlőnek, aki havonta bérleti díjat fizet. Vagy írok egy slágert, és a bevételekből jogdíjat kapok. Kitalálok valamilyen jó üzletet, folyamatot, és utána “bérleti díjért” eladom a franchise jogot, hogy neki már ne kelljen kitalálnia (egyik leghíresebb franchise a McDonald’s).

Ha egy webáruházat fel lehetne építeni olyanra, hogy az elkészülése, bevezetése után ne kelljen vele foglalkozni, az is passzív jövedelem lenne. De egy webáruházzal folyamatosan kell foglalkozni, még akkor is, ha a végletekig automatizáltad és kiszervezted, amit csak lehet. Mert a legfontosabbat nem tudod kiszervezni: a vevőszerzést. A vásárló ugyanis nem jön magától, a vevőszerzéshez nélkülözhetetlen marketing eszközök pedig folyamatosan változnak csakúgy, mint a vásárlói szokások. Hogy egy klasszikust idézzek: csak egy dolog állandó: a változás.

Szóval akárhogy is szeretnéd, a dropshipping nem lesz passzív jövedelemforrás, mivel a vevőszerzés az e-kereskedelemben komoly munkát igényel, amely csak akkor lesz eredményes, ha valóban foglalkozol vele, nem is keveset.

A bevezetőben említett Kosárérték cikk egy másik aspektusból közelíti meg a dropshipping nehézségeit. Megjegyzem; hogy a cikk leginkább a külföldi, nem magyar dropshipperek esetében érvényes, a belföldi dropshipping esetére nem vonatkozik. A cikket a következő linkre kattintva olvashatod: https://kosarertek.hu/uzemeltetes/dropshipping-nem-egyszeru-a-torvenyi-megfeleles/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük